Yey!

Hunden äter! Idag åt hon en halv liter torrfoder till lunch, plus lite filmjölk för att inte chocka magen direkt. Hon åt även torrisar igårkväll. Detta gav henne en massa energi, så på promenaden förut hade hon plötsligt kraft igen. Har varit van vid en apatisk svart klump i änden av kopplet, men nu var hon helt galen. Vi mötte en rottistik som hon gjorde utfall mot - på 10 meters avstånd. Helt oprovocerat! Jag var såklart beredd så hon kom ju ingenstans men jag blev ju fortfarande arg. Gubben och jag pratade lite, och han hade full förståelse för skendräktiga tikar. Han hade opererat sin egen för att hon var "knäpp" hela tiden, så han hoppades att vårat skulle gå över snart. Ja, jag med! Sen socialtränade vi lite mer med att gå efter två andra hundar. Vi gick över E18-bron mot stan så vi såg dem framför oss hela tiden. Jag fick henne dock lugn innan vi gick över bron, så då var hon faktiskt duktig! Sen när vi skulle svänga bort från dem så var det tillbaka till att gå baklänges och börja dra i kopplet igen, men det var väldigt trevliga 5 minuter därimellan. Ibland skiner solen fram mellan molnen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0