Regn - åh nej!

Jag måste ha misstagit mig, för jag trodde att det var en HUND jag hade. Förstår ni chocken när jag insåg att det faktiskt var en PRINSESSA istället. Jag kunde faktiskt inte fått mer fel hund ♥ Jag älskar att vara ute i alla väder, kan vara i stallet i timmar, promenera i skogen i timmar och för det mesta klär mig efter väder mer än mode. Hunden däremot.... Hunden hatar att vara i stallet för där är det kallt. Hon sitter demonstrativt och skakar tänder för att visa hur kallt det faktiskt är. På promenader hoppar hon ö v e r alla lergropar och diken för att inte bli blöt om tassarna. För att ens få ut hunden från trappuppgången vid regn (det räcker med en droppe) måste vintertäcket vara på. Som idag till exempel. Det regnar, men inte något värre.

 "Äckligt blött gräs. Måste försöka kissa utan att komma för nära... "

Efter 15 minuters promenad blev det väl ganska varm där under vintertäcket(!), så då busade hon faktiskt lite.

 En pinne!  

Till sist ska trollkarlen stolt avisera att prinsessan nu äter frukost eller lunch och middag, så vi är nu uppe i två mål om dagen igen. Torrfoder, ägg, korv, omega3-olja och eventuellt lite fil är det som duger. Då kör vi på det! ♥


Kommentarer
Postat av: Anna

funderar på o köpa ett täcke till "min" hund med, han blir så sjöblöt när vi är ute... han är ju långhårig med, en berner sennen..

2008-05-17 @ 15:14:32
URL: http://annaflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0