Människor med djur : Del 1

Händelse 1: Ombra går bredvid mig i koppel. Liten hund springer fram och skäller aggressivt mot Ombra. Ombra säger till. Jag skiljer på hundarna.

Händelse 2: Ägaren ringer mig och hotar att jag måste betala veterinärräkningen. Hunden måste tydligen sys för två små sår, men de tänker inte åka in till vet förrän måndag. Han hävdar att det min hund orsakat ligger på mitt ansvar trots att hans hund attackerat min.

Händelse 3: Jag ringer en släkting som är polis för att kolla upp hur lagen verkligen säger.

Resultat: Han har fel! Kusinen ska kolla upp det en extra gång för att vara säker, men det har kommit en ny lag som avsäger mig ansvaret. Tack och bock! S*t*ns människor till att alltid vara arga först utan att kolla hur läget verkligen är. Han frågade inte ens hur det hade gått till. Ödmjukhet kommer man långt på.

Över till något roligare! Innan incidenten tog jag och Omra en promenad ner till sjön.

image235

                                   Ferdinand måste stanna och lukta på blommorna... Alla blommor!

image236
Nyfiken OCH snygg!

image238
Vacker!!

På vägen hem passade vi på att njuta lite av vår senaste passion:

image242
Taklucke-surfing! Kör man i 40 km/h så fladdrar läpparna! Jag skrattade så att jag grät! När vi stannade i en korsning så stoppade hon upp huvudet helt varpå bilarna runt oss började peka och skratta dem också! Haha! Jag har världens sötaste hund helt enkelt ♥ Ett inte helt ofarligt nöje - men hon tycker det är så roligt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0