Avståndsbedömning

Det är en sak som kan vara mycket svår. Hur långt är det mellan mig och mamma? Hur långt är det mellan mitt huvud och mammas knä? *DONK* Fula ord..... Hon har noll koll på var hon har kroppen när hon kommer igång och busar, så nyss sprang hon rakt in i mitt knä med sitt huvud. Det var jätteskönt. Gjorde inte ont alls...

Jag kan se att skendräktigheten har ett slut, för nu kan vi vara i närheten av andra hundar utan att bli alldeles hysteriska. Igår träffade vi en collie-valp (tror han hette Ludde) som hon varsamt gick fram emot och nosade på försiktigt. Han fick sedan lukta på henne innan hon började busa. Idag gick vi ca 10 meter från en cocker spaniel som hon tittade på - men sen struntade i. Back to normal! I morse spontanåt hon också ca 5 dl torrfoder - bara sådär. Det är underbart! Om några timmar ska vi på långpromenad hos mormor & morfar. Det ska bli skönt att hon får springa av sig lite. Ju mer hon springer desto bättre mår hon ♥

                        Mycket spännande händer nere på gatan.

                                             Det är sol igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0