Älskade byracka

Det underbara med djur är att de kan framkalla så många känslor hos oss. Ena sekunden är de duktiga och gör som vi tycker att vi säger, vilket får oss att må bra. Andra sekunden beter de sig som om öronen är till för att blunda med och vad man än säger så gör de bara tvärt om. Igårkväll på vår sena promenad märkte jag att Ombras öron slutat fungera. Jag ropade här, ho ho, hit och lät hur rolig som helst - och hon stod bara kvar och luktade på en bänk. Då blev jag arg. Jag gömde mig bakom ett träd och kikade fram för att se vad hon gjorde. Hon fortsatte att lukta, helt omedveten om att jag var "borta". I ca 5 minuter stod hon ensam och luktade, och sen började hon leta efter mig. Eftersom det var mörkt så såg hon mig inte direkt, så hon hann bli lite orolig - men sen hittade hon mig och blev faktiskt glad den här gången. (Sist jag gjorde det fnös hon åt mig och gav mig en mördande blick som sa "skulle det där vara roligt tyckte du?") Vi gick vidare, och nästa gång jag ropade så var det samma visa. Noll intresse. Då gömde jag mig igen, och samma sak spelades upp. Sen hittade jag det ultimata verktyget.
Triangeln.
image125
Jag gick ner för ena vägen, och Ombra gick vant före och trodde att hon visste vart vi skulle. Hon är ju så inne i sitt, så hon tänker ju inte på vart jag går egentligen. Därför svängde jag upp istället för att gå över bron, och började gå åt andra hållet istället. En förvånad hund kom springande efter mig i full fart (och fick massor av beröm för initiativet att komma till mig). Efter att jag gått en bit på vägen vände jag tvärt och gick åt andra hållet. Ombra lunkade vidare innan hon kom springande efter mig igen. Ytterligare beröm. Sen vände jag ett tiotal gånger i triangeln innan hon fattade att hon skulle titta vart jag går, för då äntligen stannade hon och väntade in mig innan hon sprang iväg! Total lycka! ♥ Att byta gåriktning är ett riktigt bra trick som faktiskt funkar varje gång. Jag gjorde om det idag på den stora gräsmattan, och det funkade idag med. Jippie, haha!

image126
Det är roligt att titta vid bäcken. Mycket roliga djur och växter!

image127
Lagom långt bort. Fot funkade fortfarande strålande så då fick hon fortsätta att vara lös!


 Jocke var förbi en sväng igår, och Ombra var där direkt och gosade. ♥


Kommentarer
Postat av: julia

glad påsk, läs gärna min blogg!

2008-03-23 @ 15:11:29
URL: http://allasjulia.blogg.se
Postat av: Mingla ♥

Är du bra på bloggdesign? Hade behövt lite hjälp i så fall.. :)

2008-03-23 @ 15:12:36
URL: http://heymingla.blogg.se
Postat av: sivan

FINA BILDER!

2008-03-23 @ 15:18:31
URL: http://siivaan.blogg.se
Postat av: Anna

Ja det känns väldigt skönt att ha det ur vägen! Hoppas ni hade det bra i Egypten!

2008-03-23 @ 21:48:13
URL: http://annas.webblogg.se
Postat av: anna

Glömde skriva kram :) Hon ser fin ut vovven! Grattis till att ha blivit med hund :)

2008-03-23 @ 21:49:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0