Mamman och kompisen

Idag är sista dagen jag har hand om minimonstret. Vi har dock bytt ut några spelare på planen, så jag har nu Tina och Vilda, medan Hugo är hos min systers kompis. Ombra campar på Spa tvärs över gatan. Lagomt krångligt och stressigt ska det vara, annars är det tydligen inte rätt. Saker som verkar planerade och enkla från början brukar i slutändan resultera i totala motsatsen. Det är lustigt hur det fungerar.

Det var spännande att se skillnaden mellan Vildas relation till Tina och Ombra. Man tror ju att eftersom de är exakt lika gamla så borde de behandla en 4 månadersvalp ganska lika, men icke. Ombra och Vilda tror jag befinner sig på ungefär samma nivå, så de hade aldrig några problem med ben eller lekar - båda fick vinna och förlora. Den ena busade alltid upp den andra. Men med Tina så är det skillnad. Direkt hon kom hem så berättade hon för Vilda att "kom ihåg att du är liten, och jag bestämmer". Hon var inte elak, inte alls, utan bara sättet hon förde sig på och sättet hon totalignorerade Vilda. Vilda blev lite putt när hennes businviter plötsligt inte fungerade, och satte sig trumpet och tittade på mig med riktiga valpögon. "Vart gjorde du av min kompis?" ♥ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0