Lite träning

Slänger in 2 bilder som jag tagit senaste dagarna. Vi tar det lugnt i värmen så det har inte hänt så mycket.


Kuddarna från IKEA är uppskattade! Hon sover nu i sin egen säng hela nätterna. Det underlättar att få en god natts sömn när man ska vara stabil "ledare". 


Jag satt på balkongen igår och läste en bok om Klickerträning. Bredvid mig låg Monstret och tuggade på sina ben (hon hade BARA tagit med sig 3 stycken ut dit...) Hur mysigt som helst! Startade inlärningen med klickern igår,så vi är på basnivå där vi tränar att klickern innebär godis ♥

Förut var det två killar här och fixade ventilerna i lägenheten. Ombra var jätteduktig och tog det försiktigt med dem ♥ Jag tycker att det är hysteriskt roligt med stora, vuxna karlar som är rädda för hundar. Stänge in henne i hennes säng med gallrena så de kunde arbeta ifred...

Vi har nu bokat in oss med Linda och hennes vovvar som bete för att träna möten. Hon är medlem i Hammarö Brukshundklubb så vi har tillgång till deras inhängnade plan för att träna. Jag måste få Ombra att sluta göra lekutfall, för även om hon menar väl och bara ska busa så skrämmer hon ihjäl både hundarna och ägarna med att stå på bakbenen och vifta med framtassarna ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0