Klicker = helt ok...

Idag har vi fortsatt klickerträningen. Det enda problemet jag har är att hon är så sjukt svårmotiverad. Hon tycker inte att något godis är tillräckligt gott att upprepa saker för. Vi har dock lyckats krypa i sängen, och börjat förarbetet på "target"(tror jag det kallas). Vad det än heter så ska hon sätta tassen ovanpå verktygslådan. Det gick sådär, men jag provade det efter kvarten det tog att få henne att krypa i sängen så hon var nog lite uttråkad vid det laget ♥



Imorgon ska vi till stallet på morgonen. Vi har inte varit där på ett par dagar, så det ska bli mysigt. Det är bra att åka dit på morgonen innan det är alldeles för varmt också...

På måndag har vi preliminärbokat träning med Linda, men hon kanske skulle till sommarstugan istället så vi hoppas på mulet ♥

Kommentarer
Postat av: Madelen

Ja klicker är kul! Target är något som du kan placera för att rikta in hundens tass eller nos på den. Till exempel en musmatta eller toppen på en pinne :). Tack för stödet i min blogg, synd att din också påverkas så mycket. Min systersfoderhund kastrerades innan valparna, men så fick hon inflammationer i juvrena varje gång...inte så bra att avla på. Ha en trevlig sommar!

2008-06-06 @ 15:47:16
URL: http://k9kiwi.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0