Social träning till max

Tisdag
Dagens största händelse var promenaden med Hugo och Bamse. När Cilla ringe och beordrade promenad hade vi varit hemma i ca 10 minuter från 1 timmes promenix till djuraffären så vi var trötta. Vi vilade en timme, och sen gick vi ut i skogen med labbarna. De sprang som galningar, och lekte jättebra! Bamse och Ombra sprang bredvid varandra hela tiden, så vi trodde att de hade knutit ihop sig för de lämnade aldrig varandras sida! 

 Snuffe är kaxigast och vågar gå fram och visa sig. Senare på kvällen var båda katterna ute och rörde på sig i lägenheten. Tuss är ju fortfarande bebis så hon har inte riktigt förstått att man inte ska springa iväg, men Ombra är så snäll och vill bara busa!

 På promenaden till djuraffären gick vi förbi Kroppkärrssjön. Jag satte upp henne jättefint med sjön bakom för att ta kort, men Ombra tyckte att fågellorten var intressantare och gick iväg...


Onsdag
 Vi är trötta efter gårdagens bravader, och har tagit det ganska lugnt. Vi var i stallet imorse, och idag så var det plötsligt jättedumt av mig att släppa ut hästarna i hagen (istället för att pussas med henne), så Ombra ställde sig och skällde på de stackars pållarna. De var måttligt roade, och jag med, men så fort jag släppte dem i hagen så gav hon sig. Någon som är bortskämd? =)

Efter stallet var jag inne och pratade med min chef en sväng, och då satt Ombra kvar i bilen och väntade. Inga problem alls! (jag kollade henne innifrån) När jag kom tillbaka blev jag nästan ihjälpussad!

Vi vilade och åt lunch, och tog sen en promenad med Linda och hennes 2 hundar. Tess och Zera är jättegoa och de kom överrens alla 3. Det blev lite "bitchigt" emellanåt (tjejer ska alltid komma ihop sig), men det var inget allvarligt. 
 Zera med Linda, och Tess längst fram.  Tess skulle busa istället för att vara med på kort!

När vi kom hem nu så var vi så trötta så vi somnade nästan på varandra i soffan...  Jag blev den som fick flytta på sig... ♥

Kompisgalleri:
 Bamse!
Zera och Tess får hamna här efter nästa promenad med nya bilder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0