Kommer inte på någon bra rubrik....

Morgonpromenaden blev rask(!) eftersom jag ville prova att ha vanligt läderkoppel på henne. Det funkade jättebra, men det tog en stund innan vi vande in oss vid rätt tempo. Vi träffade 2 andra hundar nere vid bäcken, och äntligen var Ombra äldst! De andra var 8 månader bara, så Ombra var kaxig och gick fram och hälsade! En av hundarnas matte frågade "Är det en tjej förresten?" trots det superfina rosa halsbandet. Rosa täcke med fjädrar blir nästa grej kanske? ♥

Igår handlade jag nya korvar i olika former, köttbullar och ägg. Jag hittade linfröolja här hemma (i ett tidigare försök att själv vara nyttig), som jag hällt på maten med goda resultat. Oljan luktar däremot så vidrigt att jag måste hålla för näsan, och Ombra luktar ju pyton efter att hon ätit den. Varför är det alltid det nyttigaste som luktar äckligast?

 Tuss är för modig för sitt eget bästa, och bestämmer sig för att benen ska delas systerligt. Hon hoppar upp i soffan flera gånger för att på något magiskt sätt få med sig benet (som väger mer än henne själv), och Ombra bara tittar på henne. Fast när Tuss försökte få smaka på Ombras mat igår så sa hon faktiskt ifrån...  

 Man måste busa med benet först, så att det inte tror att det har en chans för överlevnad!
Sen kan man äta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0