Ibland har man tur!

Efter att vi varit i stallet, eller efter att jag var i stallet och fisen väntade i bilen, så åkte vi till Granngården. Jag åkte mest dit för att jag skulle vidare med C efteråt, men det visade sig vara ett kap att åka dit just idag! Jag hittade ett ställ med fina skålar till som inte kostade skjortan. När jag sen skulle betala, så stod C framför mig i kön och skulle självklart krångla med betalningen (lite kontant, resten på kort...). Detta var super! När det var min tur så var gubben i kassan lite stressad, så han tog bara betalt för 1 matskål istället för 2. Jag tjänade hela 49:-! Tack och bock!

 
Nu kan man äta i rätt höjd! Tuss var dock riktigt arg på att hon inte längre kunde tjuva Ombras vatten... 

image77

Ett såhär fint halsband köpte vi på utställningen! Det är riktigt läckert, och vi använder det hela tiden för det har jättebra passform!

Igår lagade jag Usch till Ombra också. Usch är precis som det låter - väldigt äckligt och luktar död. Usch är endast till för att min ekonomi ska gå ihop den här månaden, men det verkar även fylla sin funktion. För att laga Usch tar man:
 ¤ 1 Hackkorv
 ¤ 5 grillkorvar
 ¤ 15 köttbullar
 ¤ 1 matsked oxfond
 ¤ ca 2 liter vatten

Koka upp vattnet i en stor kastrull du aldrig mer tänker använda. Mixa sedan alla köttprodukter, och häll i dem i vattnet. Tillsätt oxfonden och koka ihop i ca 15 minuter. Det ska bli en beige sörja som både ser ut och luktar äckligare än äckligast. Använd sedan ca 2 dl Usch till varje måltid din hund får. Detta är väldigt uppskattat både av hunden och plånboken eftersom det ser till att hunden äter upp allt torrfoder och samtidigt får i sig lite extra proteiner. Med en låda Usch i kylskåpet blir du också väldigt smal eftersom du vill kräkas bara av att se det och på det sättet inte blir sugen på mat!

 Usch!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0