Sängbestyr

Hundar är så bra på att få som de vill, fast samtidigt så ser de till att de lyckas med det lite i smyg. Ombras varande eller inte varande i sängen om natten är ofta på tapeten på morgonen, och nu har det antingen gått för långt eller så har det löst sig. Vår säng är enorm. Den är 2,3 meter bred (Henriks 1,2 och min 1.1!). Det får plats många människor och många djur. Sovkvaliteten kan variera, men du behöver aldrig frysa! Jag tycker personligen att det är mysigt med alla bebisar i sängen, men Henki håller inte med... Detta beror mestadels på att Ombra alltid sover i hans säng, och mestadels alldeles tätt intill.
Så till problemet/lösningen. Inatt sov jag och Henki i hans säng, medan Ombra sov ensam i min (med huvudet på kudden och allt)... Två svettiga sillar och en snarkande bebis. Det var visserligen jättemysigt för så har vi inte sovit sen vi bodde hemma och nyss hade blivit tillsammans, men det kanske inte är så hållbart i längden? Vi sov dock gott alla 3 så vi får se hur det fungerar inatt...

image151
Här sover de allihop middag förra veckan när vi båda var krassliga och var hemma från jobbet/skolan. Henrik sover i min säng eftersom "någon" snuttat på hela hans täcke så det var genomblött... ♥

Ombra vägrar ju i princip att ligga i sin egen säng, och jag ska bara invänta bättre ekonomiska tider så ska jag köpa en mjuk tygsäng eller Biabädd. Ibland går det dock bra...

image152
Det ser inte så skönt ut däremot. Sängen är dock bättre uppskattad av de hårigare familjemedlemmarna:

   

Ni har väl hört det nya talessättet: "När katterna ligger i sängen surar hunden i soffan" ♥

 

Hittade det här roliga kortet i kameran när jag laddade ur den. Vem är nyfiknast? ♥

image156

Vi funderar också allvarligt på att gå med i någon bruksklubb, men det är pengarna som fattas än så länge. Det är dyrt att vara fattig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0