"På hundfronten...

... - intet nytt." Jag har jobbat under helgen så Ombra har varit hos mor & far. Mamma hade joggat med henne igen, och jag tror att de båda tycker att det är roligt. Annars hade hon bara myst! Hon hade förresten ätit hela 5 kakor med choklad på också, den lilla tjuven. Tack syster och co för att ni ställer fram godsaker i passande höjd! ♥

Har inte varit speciellt nervös inför torsdag heller, men nu börjar det smyga på. Mestadels för att jag har jättemycket i skolan nu, så jag känner att jag kanske inte hinner träna så mycket som jag vill... Tur att den är inofficielll så resultatet inte spelar någon roll! Det är ju så mycket att tänka på. Kläder på mig, pälsen på henne, benpositioner, mig-positioner, springvarianter (rakt, runt, snett, triangel...) A a a a h.....

På utställningen i Sollentuna (när jag var sjuk...) så fick hon bedömningen:

Ombra - Black Jack & Blues Miss Upperten
2. kv

kritikk:
18 months. Good proportions, middle size, strong bitch head, could be a little longergood parallelle planes, good neck, topline. Needs more body substance. Straight in shoulders, well angulated rear. Very sound, moves with nice long steps. Needs more practice in the ring  and time to grow.

handler: Ann-Louise Gunnarson

Hon är fin, men alltså lite för mycket bebis fortfarande ♥ Detta märkte jag (och S i telefonen) av på promenaden förut när hon plötsligt fick för sig att busa med hunden som gick förbi. Den ägaren måste ha trott att hon gjorde ett utfall - men så ser det ut med en busig 48.8-kilosbebis!

Nu ska vi ut och öva på att springa fint med l å n g a steg! Sen måste jag rota igenom garderoben efter något som inte är svart. Det är ett problem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0