Onsdag & Torsdag

Nu ska vi se om det går att skriva den här sk*ten. Igår skrev jag om inlägget 3 gånger och blev utloggad varje gång jag skulle publicera. Då var jag arg...

Igår busade Ombra med pinnen som vanligt. Den här gången fungerade kameran, så det blev både film och bilder!

     

 

Idag försökte jag bara gå över gräsmattan som vanligt, men då satte hon sig ner och vägrade att gå. "Jag SKA leka med pinnen innan vi går in!" Så jag fick sitta och vänta medans hon busade. ♥

 Ett monster!   "Jag älskar min pinne!"

Igår eftermiddag tog jag och Ombra med oss familjen och Hugo ut och gick vid Välsviken. Det var ett jättefint spår tills det slutade i en kohage där vi var tvungna att få hundarna att krypa under stängslet för att komma igenom. Hur tänker man när man bygger sådana där stegar över stängslet för oss människor? Tror de inte att man går där med hund? Och hur ska man bära över en 50-kilos klump där? ♥
Det roliga med Hugo är att han verkligen älskar vatten. Älskar! Han bara måste ner i varje dike och bada av sig lite. Ombra är rena motsatsen, som hellre hoppar över leran än att gå igenom den. Är man en prinsessa så är man!

image181
Typexempel! Hugo badar och Ombra står med tassarna utanför och böjer sig ner för att dricka!
 
Idag har vi lyckats med 2 jättebra saker!
∞ Först övade vi utställning på promenaden. Först fattade hon inte vad jag höll på med och skulle stå och luta sig mot mig, men sen när jag fick in det rätta sättet att hålla huvudet i kopplet så stod hon still och lät mig flytta benen! Yes! 
∞ När vi kommit tillbaka från promenaden och sedan ätit frukost var det dags för bad. Vi ska på Husdjursmässan imorgon så då måste vi vara fina. Jag ensam lyckades med uppgiften att lyfta ner 50-kilosklumpen i badkaret! Sen stod hon faktiskt still när jag tvättade henne. Badet behövdes verkligen för vattnet blev alldeles brunt... Man blir ju lite lurad av att de inte är så smutsiga när de har kort päls för det syns ju inte lika mycket då... 

image182
Fin badflicka! Vi tjuvövar lite inför morgondagen då vi ska titta på tornerspel på mässan. Vi vill också vara riddarhästar! 

Vi har även en bubblare på väg in till kompislistan. Såhär bra går det nu:

image183
Farbror Muffin (Snuffe) har börjat förstå att Monstret inte är här för att ta hans mamma. Men det är bra att vara på den säkra sidan, så han ligger imellan och vaktar! Snuffe är ju en farbror i sammanhanget eftersom han fyller hela 6 år i augusti. Gammal vet bäst! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0