Nya kompisgänget

Idag tvingade jag ut mig på en lite längre morgonpromenad. Jag är fortfarande helt yr i huvudet, men Ombra tycker att jag är så tråkig. Vi ligger i varsin soffa och sover hela dagarna. 

 Miss Dramaqueen är ju rätt bra på att se uttråkad ut också...

Vid bäcken hittade vi först två nya polare, Bella och Ozzy. Bella är en collie och Ozzy är en svart schäferblandning. Ozzy tyckte att Ombra var lite äcklig först, så han skällde och morrade på henne - men hon struntade helt i honom och 5 minuter senare så busade de järnet. Vi tror till och med att Ozzy blev lite kär i Ombra, för han följde efter henne hela tiden, istället för att vara med Bella som tydligen varit bäst förut. Efter en stund kom även Bamse, en pigg liten terrier, och var med och lekte.

image135
Ombra, Ozzy och Bamse. Kolla in den nöjda kroppshållningen! Leken pågick i minst 15 minuter utan dramatiska inslag, sen orkade jag inte stå och prata längre, så då gick vi hem. Motvilligt. Det är ju svårt att förklara att man får leka vidare en annan dag ♥ Det är bra att veta vilka hundar som är ok att möta i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0