Haha!

Nyss hemkommna från 45 minuters-promenad. Den var inte särskilt lång - men desto jobbigare. Har bestämt mig för att verkligen ta tag i den så kallade lydnaden, och har därför idag besökt biblioteket. Jag lånade 2 böcker om lydnad, och en om hundens sjukdomar. Det kan vara bra att vara steget före. Innan jag skaffade katterna läste jag på om allt farligt och smittsamt som fanns, och insåg att jag inte gjort detsamma om hund. Nu är jag på G i alla fall.

Under promenaden gick vi i skogen, och jag ansträngde mig för att inte gå på stigen. Hon fick hoppa upp och ner från stenar, gå i branta backar och öva på att sitta och vänta i buskage. Det gick toppenbra! Hon tyckte det var jättekul och när jag ropade in henne så kom hon flygande till mig. Sen gick vi ner till bostadsområdet för att öva lite fot och sånt. Det gick sådär. Det vi mestdels behöver träna där är direkt inkallning(fördröjning i trafikerat område kan vara jättedumt) och att inte springa fram till de hundar som skäller efter oss. Hon blir som en polis som behöver gå dit och säga "så beter man sig inte". Detta måste bort. Jag ska lägga in mer trafikerad statspromenering framöver.

Nu ligger hunden och sover tungt i sängen. Skäller lite i sömnen. Det har varit en hård dag! Vi firade min pappa, och hon var jätteduktig och låg på filten med ett ben hela tiden vi åt. Äntligen slutat tigga vid bordet! Det är roligt när man märker skillnad så fort! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0